Шта ми све треба за...?


 

Процедура за прибављање нових личних докумената, пасоша, возачке дозволе и сл. подразумева три фазе и најмање три одласка надлежном органу. Први одлазак резервисан је за информисање шта је све потребно од докумената сакупити и приложити уз одговарајући захтев. Ова фаза поступка назива се још и ,,Само да нешто питам'', често се практикује у пракси и врло је ризична по све присутне у реду испред шалтера.

Друга фаза започиње прикупљањем потребних докумената, а неретко подразумева одласке у друге државне органе и организације и такође чекање испред шалтера, а завршава се другим одласком пред онај први шалтер на ком смо питали шта нам све треба, вишесатно чекање у реду, нервозно пребирање по папирима и коначан сусрет очи у очи са шалтерским радником. Ова фаза поступка позната је под називом ,,ФТ1П'' за неупућене: ,,Фали ти један папир''.

Трећа фаза и трећи одлазак резервисани су за прибављање недостајућег документа и коначну предају захтева.

Страница ,, Шта ми је све потребно за'' покушава да предупреди прву и другу фазу у процесу прибављања нових личних докумената, пасоша, возачке дозволе и других докумената, давањем одговора на питање која су то документа потребна за подношење одговарајућег захтева. 

Дакле, ево шта је све потребно за:

 

Novu ličnu kartu i pasoš?


Često se postavlja iako se ova dokumenta već neko vreme koriste na novim obrascima. Rokovi  važenja starih ,,plavih’’ pasoša i starih ličnih karti produžavani su nekoliko puta.  Poslednjim izmenama Zakona o ličnoj karti iz 2011. godine propisan je novi rok, pa će tako lična karta izdata pre dana početka primene ovog zakona važiti do roka navedenog u ličnoj karti, a najduže do 31. decembra 2016. godine., dok je rok starim pasošima istekao 31.12.2011. godine.

Do  informacija o potrebnim dokumentima  može se doći jednostavnom pretragom na internetu. Postoji više sajtova na kojima se mogu naći traženi odgovori, a što se ličnih dokumenata tiče najrelevantniji je sajt Ministarstva unutrašnjih poslova. Dakle:

Zahtev za izdavanje lične karte i pasoša podnosi se lično u stanici Mup-a prema mestu prebivališta. Uz zahtev prilažu se sledeća dokumenta:

Lična karta
  1. prethodno izdata lična karta (ukoliko je izgubljena, pasoš ili vozačku dozvolu) - na uvid
  2. izvod iz matične knjige rođenih original na uvid, (nije loše poneti i fotokopiju),
  3. uverenje o državljanstvu Republike Srbije, original na uvid (isto kao i za izvod iz matične knjige rođenih),
  4. izvod iz matične knjige venčanih (ukoliko je pri venčanju promenjeno prezime – original na uvid);
  5. po želji može se doneti jedna fotografija veličine 50 h 50 mm ("en face", na jednobojnoj sivoj pozadini), ne stariju od šest meseci za lice kome se prvi put izdaje biometrijska lična karta ( preporuka je da fotografiju svakako ponesete),
  6. 6. dokaz o uplaćenim naknadama obrazac lične karte i troškove tehničke izrade lične karte.


Pasoš
  1. za hitne slučajeve – dokaz koji potvrđuje razlog hitnosti postupka ( u pisanoj formi)  
  2. važeća lična karta ili druga isprava iz koje se može utvrditi identitet,
  3. uverenje o državljanstvu Republike Srbije - samo kod prvog izdavanja biometrijskog pasoša. Uverenje ne sme biti starije od 6 meseci, bez obzira što se sada izdaju na  tzv. trajnim obrascima.
  4. pasoš čiji je rok važenja istekao ili koji ne može služiti svojoj nameni( ukoliko je na pr. pasoš oštećen i slično),
  5. nije obavezno, ali se po želji podnosioca zahteva može priložiti i fotografija veličine 50h50mm ("en face", na jednobojnoj sivoj pozadini). Iako se navodi da fotografije nisu obavezne treba ih poneti za svako slučaj.
  6. druge javne isprave kojima se dokazuju podaci iz zahteva - ukoliko za to postoji potreba ( npr. izvod iz matične knjige rođenih, izvod iz matične knjige venčanih ukoliko je pri venčanju promenjeno prezime, i dr.)
  7. dokaz o uplaćenoj naknadi za obrazac pasoš

За возачку дозволу?


Правилником о возачким дозволама ("Сл. гласник РС", бр. 73/2010) прописан је поступак издавања возачке дозволе. Поступак се започиње предајом захтева за издавање возачке дозволе територијално надлежној организационој јединици Министарства унутрашњих послова на чијем подручју лице коме се издаје возачка дозвола, односно пробна возачка дозвола има пребивалиште. Уз захтев се прилажу:

  1. уверење о здравственој способности за управљање моторним возилима и скуповима возила оне категорије за које се захтева издавање возачке дозволе, односно пробне возачке дозволе (издато од правног лица из члана 188. Закона о безбедности саобраћаја на путевима ("Сл. гласник РС", бр. 41/2009, 53/2010 и 101/2011), које није старије од шест месеци);
  2. уверење о положеном возачком испиту за управљање моторним возилима и скуповима возила оне категорије за коју се захтева издавање возачке дозволе, односно пробне возачке дозволе или важећу инострану возачку дозволу ако се подноси захтев за замену и ностране возачке дозволе за возачку дозволу Републике Србије;
  3. потврда о положеном испиту из прве помоћи, осим када се подноси захтев за издавање  дозволе за управљање возилима Ф и М категорије;
  4. доказ о уплати прописане административне таксе, накнаде за образац и трошкове издавања возачке дозволе, односно пробне возачке дозволе;
  5. лична карта или лична карта за странца на увид;
  6. путна исправа за странца;
  7. доказ о пријави боравка, односно о одобреном боравку дужем од три месеца.



Продужење возачке дозволе?

Погрешно уписани подаци, изгубљена, украдена, оштећена или уништена возачка дозвола

Правилником о возачким дозволама ("Сл. гласник РС", бр. 73/2010) прописан је поступак продужења возачке дозволе. Важност возачке дозволе којој је истекао рок важења продужава се тако што се на захтев возача издаје нова возачка дозвола. Захтев за издавање нове возачке дозволе због истека важења раније возачке дозволе подноси се најраније 30 дана пре истека важења возачке дозволе. Изузетно, када је то потребно због одласка возача у иностранство или из других оправданих разлога захтев се може поднети и пре овог рока, али не раније од годину дана. У нови образац возачке дозволе преписује се датум издавања за сваку појединачну категорију и нови рок до кога важи свака појединачна категорија којом возач има право да управља.

Уз захтев се прилаже лична картастара возачка дозволафотографија димензија 50 x 50 мм у црно-белој или колор техници која верно и без прикривања приказује лице подносиоца захтева, која није ретуширана, није израђена на аутомату за фотографисање и није старија од шест месеци, и доказ о уплати прописане административне таксе и трошкова за образац и израду возачке дозволе. Ако је возач старији од 65 година живота или је возачка дозвола издата са краћим роком важења на основу налаза и мишљења у уверењу о здравственој способности возача, уз захтев за издавање возачке дозволе због истека важења раније возачке дозволе прилаже се и уверење о здравственој способности за управљање моторним возилима и скуповима возила.






Отварање рачуна у банци?



Чланом 3. Закона о платном промету прописано је да су правна и физичка лица која обављају делатност дужна да за плаћање у динарима отворе текући рачун у банци, да воде средства на том рачуну и врше плаћања преко тог рачуна, у складу са овим законом и уговором о отварању и вођењу тог рачуна закљученим с банком. Укупан број рачуна које једно лице, било правно било физичко, може имати није законом ограничен. Следствено томе, иста лица могу имати више рачуна у једној банци или рачуне у различитим банкама.

Захтев правних лица и физичких лица која обављају делатност за отварање рачуна код банке садржи: назив подносиоца захтева, место седиште, адресу, телефон, предмет пословања - делатност, матични број подносиоца захтева, печат и потпис лица овлашћеног за заступање.

Одлуком о условима и начину отварања, вођења и гашења рачуна код банке ("Сл. гласник РС", бр. 33/2005 и 25/2009) прописано је шта је потребно приложити од докумената уз уахтев за отварање рачуна. Тачком 5. став 2. наведене одлуке побројана су следећа документа: 1) решење о упису у регистар код надлежног органа; 2) акт надлежног органа о оснивању ако за њега регистровање није прописано и ако се оснива непосредно на основу закона, што се документује одговарајућим изводом из закона; 3) обавештење органа надлежног за послове статистике о разврставању по делатностима ако за њега разврставање врши орган надлежан за послове статистике, односно документ који садржи тај податак; 4) документ надлежног органа који садржи порески идентификациони број подносиоца захтева; 5) картон депонованих потписа лица овлашћених за потписивање налога, ради располагања средствима с рачуна - који је потписало овлашћено лице из решења о упису у регистар код надлежног органа и који је оверен печатом, а којим ће се оверавати инструменти плаћања; 6) потписе лица овлашћених за заступање које је оверио надлежни орган (на обрасцу - Оверени потписи лица овлашћених за заступање.

Нема коментара:

Постави коментар